Links

"Want to increase visitor traffic and your web popularity quickly and unlimited ...? Let me ..., I'll do it for you FREE ...!.. Click here-1 and here-2"
0 tukang komen


tonton video ni takat nak hiburkan hati je
he3

0 tukang komen


ni kawan acik kat persatuan silat...
gambar ni masa pertandingan silat olahraga tertutup sekolah acik baru-baru ni....

0 tukang komen

acik nak tanya satu soalan dakat korang semua two pun kalau korang boleh jawab la he3...

kalau korang pandai apa di bila kecil empat kaki,bila besar dua kaki,bila tua tiga kaki..jubala teka kalau pandai he3

0 tukang komen


allah maha berkuasa jadi kita hendaklah menjadi umatnya
yang sentiasa mengikut perintah allah... dan meningalkan apa yang di larangnya

0 tukang komen

acik nak kongsi sesuatu kan korang...
korang tahu apa cubalah teka...
he3.
acik nak kongsikan serba sedikit pengetahuan yang acik ambil dari google
tentang hadis rasulullah s.a.w

  • Hadis riwayat Ali ra., ia berkata:
    Rasulullah saw. bersabda: Janganlah engkau berdusta mengatasnamakan aku, karena sesungguhnya orang yang berdusta atas namaku, maka ia akan masuk neraka
  • Hadis riwayat Abu Hurairah ra., ia berkata:
    Pada suatu hari, Rasulullah saw. muncul di antara kaum muslimin. Lalu datang seorang laki-laki dan bertanya: Wahai Rasulullah, apakah Iman itu? Rasulullah saw. menjawab: Engkau beriman kepada Allah, malaikat-malaikat-Nya, kitab-kitab-Nya, pertemuan dengan-Nya, rasul-rasul-Nya dan kepada hari berbangkit. Orang itu bertanya lagi: Wahai Rasulullah, apakah Islam itu? Rasulullah saw. menjawab: Islam adalah engkau beribadah kepada Allah dan tidak menyekutukan-Nya dengan apa pun, mendirikan salat fardu, menunaikan zakat wajib dan berpuasa di bulan Ramadan. Orang itu kembali bertanya: Wahai Rasulullah, apakah Ihsan itu? Rasulullah saw. menjawab: Engkau beribadah kepada Allah seolah-olah engkau melihat-Nya. Dan jika engkau tidak melihat-Nya, maka sesungguhnya Dia selalu melihatmu. Orang itu bertanya lagi: Wahai Rasulullah, kapankah hari kiamat itu? Rasulullah saw. menjawab: Orang yang ditanya mengenai masalah ini tidak lebih tahu dari orang yang bertanya. Tetapi akan aku ceritakan tanda-tandanya; Apabila budak perempuan melahirkan anak tuannya, maka itulah satu di antara tandanya. Apabila orang yang miskin papa menjadi pemimpin manusia, maka itu tarmasuk di antara tandanya. Apabila para penggembala domba saling bermegah-megahan dengan gedung. Itulah sebagian dari tanda-tandanya yang lima, yang hanya diketahui oleh Allah. Kemudian Rasulullah saw. membaca firman Allah Taala: Sesungguhnya Allah, hanya pada sisi-Nya sajalah pengetahuan tentang Hari Kiamat; dan Dia-lah Yang menurunkan hujan, dan mengetahui apa yang ada dalam rahim. Dan tiada seorang pun yang dapat mengetahui (dengan pasti) apa yang akan diusahakannya besok. Dan tiada seorang pun yang dapat mengetahui di bumi mana ia akan mati. Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui lagi Maha Mengenal. Kemudian orang itu berlalu, maka Rasulullah saw. bersabda: Panggillah ia kembali! Para sahabat beranjak hendak memanggilnya, tetapi mereka tidak melihat seorang pun. Rasulullah saw. bersabda: Ia adalah Jibril, ia datang untuk mengajarkan manusia masalah agama mereka
  • Hadis riwayat Thalhah bin Ubaidillah ra., ia berkata:
    Seseorang dari penduduk Najed yang kusut rambutnya datang menemui Rasulullah saw. Kami mendengar gaung suaranya, tetapi kami tidak paham apa yang dikatakannya sampai ia mendekati Rasulullah saw. dan bertanya tentang Islam. Lalu Rasulullah saw. bersabda: (Islam itu adalah) salat lima kali dalam sehari semalam. Orang itu bertanya: Adakah salat lain yang wajib atasku? Rasulullah saw. menjawab: Tidak ada, kecuali jika engkau ingin melakukan salat sunat. Kemudian Rasulullah bersabda: (Islam itu juga) puasa pada bulan Ramadan. Orang itu bertanya: Adakah puasa lain yang wajib atasku? Rasulullah saw. menjawab: Tidak, kecuali jika engkau ingin melakukan puasa sunat. Lalu Rasulullah saw. melanjutkan: (Islam itu juga) zakat fitrah. Orang itu pun bertanya: Adakah zakat lain yang wajib atasku? Rasulullah saw. menjawab: Tidak, kecuali jika engkau ingin bersedekah. Kemudian lelaki itu berlalu seraya berkata: Demi Allah, aku tidak akan menambahkan kewajiban ini dan tidak akan menguranginya. Mendengar itu, Rasulullah saw. bersabda: Ia orang yang beruntung jika benar apa yang diucapkannya

0 tukang komen


tengok tau video ni he3

0 tukang komen

kenapa wanita merokok yep...
sedangkan sedia maklum yang rokok two... bahaya untuk kesihatan and boleh terjadinya keguguran yang akan memberi kesan kepada kesihatan...
acik rasa macam nak bagi tip bagaimana nak berhenti merokok tak kira lelaki ataupun perempuan..
1) kalau seseorang two nhendak berhenti merokok acik galakkan makan gula-gula...
yang berperasa kopi.
2)acik cadang kan

0 tukang komen


minah rempit....
sebenarnya acik masih nak tahu kenapa terjadinya gejala macam ni yep.......
sedangkan banyak benda lagi boleh kita buat..
selain dari merempit..
yang menjadikan acik heran ada juga golongan minah rempit.. yang kononnya mereka ni dah cukup hebat...
tapi tak la hebat mana macam dalam gambar two.. korang rasa hebat ke aksi two... kalau korang rasa hebat maknanya korang pum lebih kurang macam minah rempit yang x de keje and suke merempit...
walaupun mereka tahu resikonya tapi kena ia tetap menjadi
hiburan bagi setiap insan yang bergelar minah rempit & mat rempit...

0 tukang komen

bohsia.....
sebut je bohsia gerak hati setiap insan mengatakan yang bohsia ni jenis suka melayan nafsu lelaki macam dalam gambar yang acik letak kat atas ni.......tapi bohsia ni dalam ketegeri bawah umur bak kata dalam bahasa mudah masih di bangku persekolahan lagi....
yang acik heran bin ajaibnya mereka ni suka sangat jadi makanan lelaki sedangkan islam dah melarang perbuatan terkutuk itu.....
kebanyakan bohsia ni yang jenis peranggai macam cilaka.. atau pun yang macam hantu.....
acik rasa hantu pun takut tenggok depa almaklum la perangai mengalahkan hantu......

hehe3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
2010 +_قصة حياة_+ | Blog templates - Themes by raycreationsindia | Blogger Template by Blogger Template Place | supported by Blogger Tools