Links

"Want to increase visitor traffic and your web popularity quickly and unlimited ...? Let me ..., I'll do it for you FREE ...!.. Click here-1 and here-2"

malam pertama kita...!!!benar

0 tukang komen

Satu hal sebagai bahan renungan Kita...
Tuk merenungkan indahnya malam pertama
Tapi bukan malam penuh kenikmatan duniawi semata
Bukan malam pertama masuk ke peraduan Adam Dan Hawa

Justeru malam pertama perkawinan kita dengan Sang Maut
Sebuah malam yang meninggalkan isak tangis sanak saudara

Hari itu... mem pelai sangat dimanjakan
Mandipun...harus dimandikan
Seluruh badan Kita terbuka....
Tak ada sehelai benangpun menutupinya. .
Tak ada sedikitpun rasa malu...
Seluruh badan digosok dan dibersihkan
Kotoran dari lubang hidung dan anus dikeluarkan
Bahkan lubang-lubang itupun ditutupi kapas putih...

Itulah sosok Kita....
Itulah jasad Kita waktu itu

Setelah dimandikan.. ,
Kitapun dipakaikan gaun cantik berwarna putih
Kain itu ...jarang orang memakainya..
Karena sangat terkenal bernama Kafan
Wangian ditaburkan kebaju Kita...
Bahagian kepala.., badan. .., dan kaki diikatkan
Tataplah.... tataplah. ..itulah wajah Kita
Keranda pelaminan... langsung disiapkan
Pengantin bersanding sendirian...

Mempelai diarak keliling kampung yang dihadiri tetangga
Menuju istana keabadian sebagai simbol asal usul
Kita diiringi langkah longlai seluruh keluarga
Serta rasa haru para handai taulan
Gamelan syahdu bersyairkan adzan dan kalimah Dzikir
Akad nikahnya bacaan talkin....
Berwalikan liang lahat..
Saksi-saksinya nisan-nisan. . yang telah tib a duluan
Siraman air mawar.. pengantar akhir kerinduan
Dan akhirnya.... tiba masa pengantin..
Menunggu dan ditinggal sendirian,
Tuk mempertanggungjawab kan seluruh langkah kehidupan

Malam pertama yang indah atau meresahkan..
Ditemani rayap-rayap dan cacing tanah
Di kamar bertilamkan tanah..

Dan ketika 7 langkah telah pergi.....
Sang Malaikat lalu bertanya.
Kita tak tahu apakah akan memperoleh Nikmat Kubur...
Ataukah Kita akan memperoleh Siksa Kubur.....
Kita tak tahu...Dan tak seorangpun yang tahu....

Saya hampir membuang email ini namun saya telah diberi kesabaran untuk
membacanya terus hingga ke akhir.



Mengapa mudah sekali membuang email agama tetapi bangga mem "forward"
kan email yang tak senonoh? Astaghfirullah. ..
Marilah membuat keseimbangan dalam kehidupan kita, sebelum kita menuju
ke

''Malam Pertama Kita''
M.K.H= SEBARKAN KEPADA RAKAN ANDA YANG BERAGAMA ISLAM

0 tukang komen

Balasan...Melewatkan Waktu Solat

بسم الله الرحمن الرحيم

Suatu cerita yang telah berlaku beberapa tahun dulu di Makkah …Kisah Benar … kisah yang boleh kita renungkan bersama serta jadikan panduan dalam diri kita ini. Kisah yang anda baca ini bukannya datang dari majalah Mastika atau majalah2 tabloid tetapi kisah dari tanah perkuburan Sa’raya, Makkah.

Pada beberapa tahun dahulu ada seorang perempuan yang berumur 40an telah meninggal dunia. Mereka telah mengusung jenazah beliau untuk dikebumikan di tanah perkuburan Al Ma’ala yakni lebih kurang 2 kilometer dari Masjidil Haram selepas solat zuhur. Apabila sampai sahaja di tanah perkuburan tersebut, alangkah terperanjatnya mereka bila mendapati se ekor ular yang berwarna Hitam sebesar peha bersisik tebal telah berada di dalam liang lahat (dalam kubur tersebut). Subhanallah … keadaan ular tersebut amat menggerukan. Mereka pun terus berlalu dari situ dan membawa jenazah wanita tersebut ke tanah perkuburan yang lain yakni di tanah perkuburan Sa’raya lebih kurang setengah jam memandu dari situ (8 km Jauhnya) . Apabila mereka sampai di tanah perkuburan tersebut, rupa-rupanya Ular Hitam yang sama juga telah menunggu jenazah wanita yang ingin dikebumikan di situ. Allahuakbar … mereka mengambil keputusan untuk memindahkan serta mengangkat ular tersebut dan letakkan di luar yakni berjauhan sedikit dari kawasan tersebut dan mengkebumikan jenazah wanita itu (yang peliknya Ular Hitam itu tidak melakukan apa-apa bila disentuh oleh mereka).

Selepas sahaja mereka mengkebumikan mayat wanita itu, tiba-tiba Ular Hitam yang diletakkan berjauhan dari situ terus datang menjalar dengan pantas dan masuk meluru ke dalam kubur wanita itu. MasyaAllah (seperti menjunam kedalam swimming pool dari atas – keadaan sewaktu ular itu masuk ke dalam kubur). Dengan beberapa seketika mereka mendengar bunyi seperti dahan-dahan pokok yang dipatah patahkan dan apabila mereka melihat ke dalam kubur wanita tersebut, alangkah terperanjatnya kerana Ular Hitam sedang membelit jenazah wanita itu serta mematah matahkan tulang jenazah itu … Subhanallah.Ada beberapa orang yang berada di persekitaran kubur itu turut pengsan melihat kejadian itu. Selepas diselidiki kenapa perkara tersebut boleh terjadi, rupa-rupanya sewaktu hayatnya, wanita tersebut suka melewat lewatkan Solatnya.

Marilah kita ambil iktibar dan pedoman dari kejadian ini. Semoga Allah swt kuatkan iman kita dalam mendirikan solat 5 waktu daripada gangguan syaitan dan iblis insyaAllah. Ini baru seksaan di dunia akibat melewatkan solat….Bagaimana kalau tak solat…..


Sumber : http://mran3238.wordpress.com/2010/03/07/kisah-benar-ular-hitam-membelit-jenazah/

p/s: siapa yg boleh mengesahkan kesahihan cerita ini.....

saya mungkin akan menarik balik note ni jika didapati cerita ini hanyalah rekaan....

harap rakan2 boleh bantu sy...

Mengulas Misteri Tembok Ya’juj dan Ma’juj Secara Tuntas

0 tukang komen

Mereka berkata; “Hai Dzulkarnain, sesungguhnya Ya-juj dan Ma-juj itu orang-orang yang membuat kerusakan di muka bumi, maka dapatkah kami memberikan sesuatu pembayaran kepadamu, supaya kamu membuat dinding antara kami dan mereka ?”

QS. Al-Anbiya: 96 “Hingga apabila dibukakan (tembok) Ya-juj dan Ma-juj, dan mereka turun dengan cepat dari seluruh tempat yang tinggi. Dan telah dekatlah kedatangan janji yang benar (Hari berbangkit), maka tiba-tiba terbelalaklah mata orang-orang yang kafir. (Mereka berkata); “Aduhai celakalah kami, sesungguhnya kami adalah dalam kelalaian tentang ini, bahkan kami adalah orang-orang yang zhalim.”

Ya-juj dan Ma-juj dalam Hadits Dari Zainab Binti Jahsh -isteri Nabi SAW, berkata; “Nabi SAW bangun dari tidurnya dengan wajah memerah, kemudian bersabda; “Tiada Tuhan selain Allah, celakalah bagi Arab dari kejahatan yang telah dekat pada hari kiamat, (yaitu) Telah dibukanya penutup Ya-juj dan Ma-juj seperti ini !” beliau melingkarkan jari tangannya. (Dalam riwayat lain tangannya membentuk isyarat 70 atau 90), Aku bertanya; “Ya Rasulullah SAW, apakah kita akan dihancurkan walaupun ada orang-orang shalih ?” Beliau menjawab; “Ya, Jika banyak kejelekan.” (HR. Ahmad, Al-Bukhari dan Muslim)

Jenis dan Asal Usul Ya-juj dan Ma-juj dalam QS. Al-Kahfi : 94 Ya-juj dan Ma-juj menurut ahli lughah ada yang menyebut isim musytaq (memiliki akar kata dari bhs. Arab) berasal dari AJAJA AN-NAR artinya jilatan api. Atau dari AL-AJJAH (bercampur/sangat panas), al-Ajju (cepat bermusuhan), Al-Ijajah (air yang memancar keras) dengan wazan MAF’UL dan YAF’UL / FA’UL. Menurut Abu Hatim, Ma-juj berasal dari MAJA yaitu kekacauan. Ma-juj berasal dari Mu-juj yaitu Malaja. Namun, menurut pendapat yang shahih, Ya-juj dan Ma-juj bukan isim musytaq tapi merupakan isim ‘Ajam dan Laqab (julukan). Para ulama sepakat, bahwa Ya-juj dan Ma-juj termasuk spesies manusia.

Mereka berbeda dalam menentukan siapa nenek moyangnya. Ada yang menyebutkan dari sulbi Adam AS dan Hawa atau dari Adam AS saja. Ada pula yang menyebut dari sulbi Nabi Nuh AS dari keturunan Syis/At-Turk menurut hadits Ibnu Katsir. Sebagaimana dijelaskan dalam tarikh, Nabi Nuh AS mempunyai tiga anak, Sam, Ham, Syis/At-Turk. Ada lagi yang menyebut keturunan dari Yafuts Bin Nuh. Menurut Al-Maraghi, Ya-juj dan Ma-juj berasal dari satu ayah yaitu Turk, Ya-juj adalah At-Tatar (Tartar) dan Ma-juj adalah Al-Maghul (Mongol), namun keterangan ini tidak kuat. Mereka tinggal di Asia bagian Timur dan menguasai dari Tibet, China sampai Turkistan Barat dan Tamujin. Mereka dikenal sebagai Jengis Khan (berarti Raja Dunia) pada abad ke-7 H di Asia Tengah dan menaklukan Cina Timur. Ditaklukan oleh Quthbuddin Bin Armilan dari Raja Khuwarizmi yang diteruskan oleh anaknya Aqthay. “Batu” anak saudaranya menukar dengan negara Rusia tahun 723 H dan menghancurkan Babilon dan Hongaria. Kemudian digantikan Jaluk dan dijajah Romawi dengan menggantikan anak saudaranya Manju, diganti saudaranya Kilay yang menaklukan Cina.

Saudaranya Hulako menundukan negara Islam dan menjatuhkan Bagdad pada masa daulah Abasia ketika dipimpin Khalifah Al-Mu’tashim Billah pertengahan abad ke-7 H / 656 H. Ya-juj dan Ma-juj adalah kaum yang banyak keturunannya.Menurut mitos, mereka tidak mati sebelum melihat seribu anak lelakinya membawa senjata. Mereka taat pada peraturan masyarakat, adab dan pemimpinnya. Ada yang menyebut mereka berperawakan sangat tinggi sampai beberapa meter dan ada yang sangat pendek sampai beberapa centimeter. Konon, telinga mereka panjang, tapi ini tidak berdasar. Pada QS. Al-Kahfi:94, Ya-juj dan Ma-juj adalah kaum yang kasar dan biadab.

Jika mereka melewati perkampungan, membabad semua yang menghalangi dan merusak atau bila perlu membunuh penduduk. Karenya, ketika Dzulkarnain datang, mereka minta dibuatkan benteng agar mereka tidak dapat menembus dan mengusik ketenangan penduduk. Siapakah Dzulkarnain ? Menurut versi Barat, Dzulkarnain adalah Iskandar Bin Philips Al-Maqduny Al-Yunany (orang Mecedonia, Yunani). Ia berkuasa selama 330 tahun. Membangun Iskandariah dan murid Aristoteles. Memerangi Persia dan menikahi puterinya. Mengadakan ekspansi ke India dan menaklukan Mesir.

Menurut Asy-Syaukany, pendapat di atas sulit diterima, karena hal ini mengisyaratkan ia seorang kafir dan filosof. Sedangkan al-Quran menyebutkan; “Kami (Allah) mengokohkannya di bumi dan Kami memberikan kepadanya sebab segala sesuatu.” Menurut sejarawan muslim Dzulkarnain adalah julukan Abu Karb Al-Himyari atau Abu Bakar Bin Ifraiqisy dari daulah Al-Jumairiyah (115 SM – 552 M.).

Kerajaannya disebut At-Tababi’ah. Dijuluki Dzulkarnain (Pemilik dua tanduk), karena kekuasaannya yang sangat luas, mulai ujung tanduk matahari di Barat sampai Timur. Menurut Ibnu Abbas, ia adalah seorang raja yang shalih.

Ia seorang pengembara dan ketika sampai di antara dua gunung antara Armenia dan Azzarbaijan. Atas permintaan penduduk, Dzulkarnain membangun benteng. Para arkeolog menemukan benteng tersebut pada awal abad ke-15 M, di belakang Jeihun dalam ekspedisi Balkh dan disebut sebagai “Babul Hadid” (Pintu Besi) di dekat Tarmidz. Timurleng pernah melewatinya, juga Syah Rukh dan ilmuwan German Slade Verger. Arkeolog Spanyol Klapigeo pada tahun 1403 H. Pernah diutus oleh Raja Qisythalah di Andalus ke sana dan bertamu pada Timurleng. “Babul Hadid” adalah jalan penghubung antara Samarqindi dan India.

BENARKAH TEMBOK CINA ADALAH TEMBOK Zulkarnain ?

Banyak orang menyangka itulah tembok yang dibuat oleh Zulkarnain dalam surat Al Kahfi. Dan yang disebut Ya’juj dan Ma’juj adalah bangsa Mongol dari Utara yang merusak dan menghancurkan negeri-negeri yang mereka taklukkan. Mari kita cermati kelanjutan surat Al Kahfi ayat 95-98 tentang itu.
Zulkarnain memenuhi permintaan penduduk setempat untuk membuatkan tembok pembatas. Dia meminta bijih besi dicurahkan ke lembah antara dua bukit. Lalu minta api dinyalakan sampai besi mencair. Maka jadilah tembok logam yang licin tidak bisa dipanjat.
Ada tiga hal yang berbeda antara Tembok Cina dan Tembok Zulkarnain. Pertama, tembok Cina terbuat dari batu-batu besar yang disusun, bukan dari besi. Kedua, tembok itu dibangun bertahap selama ratusan tahun oleh raja-raja Dinasti Han, Ming, dst. Sambung-menyambung. Ketiga, dalam Al Kahfi ayat 86, ketika bertemu dengan suatu kaum di Barat, Allah berfirman,

“Wahai Zulkarnain, terserah padamu apakah akan engkau siksa kaum itu atau engkau berikan kebaikan pada mereka.” Artinya, Zulkarnain mendapat wahyu langsung dari Tuhan, sedangkan raja-raja Cina itu tidak. Maka jelaslah bahwa tembok Cina bukan yang dimaksud dalam surat Al Kahfi. Jadi di manakan tembok Zulkarnain?

BEBERAPA PENELITIAN TEMBOK YA’JUJ

Abdullah Yusuf Ali dalam tafsir The Holy Qur’an menulis bahwa di distrik Hissar, Uzbekistan, 240 km di sebelah tenggara Bukhara, ada celah sempit di antara gunung-gunung batu. Letaknya di jalur utama antara Turkestan ke India dengan ordinat 38oN dan 67oE. Tempat itu kini bernama buzghol-khana dalam bahasa Turki, tetapi dulu nama Arabnya adalah bab al hadid. Orang Persia menyebutnya dar-i-ahani. Orang Cina menamakannya tie-men-kuan. Semuanya bermakna pintu gerbang besi.

Hiouen Tsiang, seorang pengembara Cina pernah melewati pintu berlapis besi itu dalam perjalanannya ke India di abad ke-7. Tidak jauh dari sana ada danau yang dinamakan Iskandar Kul. Di tahun 842 Khalifah Bani Abbasiyah, al-Watsiq, mengutus sebuah tim ekspedisi ke gerbang besi tadi. Mereka masih mendapati gerbang di antara gunung selebar 137 m dengan kolom besar di kiri kanan terbuat dari balok-balok besi yang dicor dengan cairan tembaga, tempat bergantung daun pintu raksasa. Persis seperti bunyi surat Al Kahfi. Pada Perang Dunia II, konon Winston Churchill, pemimpin Inggris, mengenali gerbang besi itu.

Letak Perkiraan Tembok Besi Berada

Apa pun tentang keberadaan dinding penutup tersebut, ia memang terbukti ada sampai sekarang di Azerbaijan dan Armenia. Tepatnya ada di perunungan yang sangat tinggi dan sangat keras. Ia berdiri tegak seolah-olah diapit oleh dua buah tembok yang sangat tinggi. Tempat itu tercantum pada peta-peta Islam mahupun Rusia, terletak di republik Georgia.
Al-Syarif al-Idrisi menegaskan hal itu melalui riwayat penelitian yang dilakukan Sallam, staf peneliti pada masa Khalifah al-Watsiq Billah (Abbasiah). Konon, Al-Watsiq pernah bermimpi tembok penghalang yang dibangun Iskandar Dzul Qarnain untuk memenjarakan Ya’juj-Ma’juj terbuka.

Mimpi itu mendorong Khalifah untuk mengetahui perihal tembok itu saat itu, juga lokasi pastinya. Al-Watsiq menginstruksikan kepada Sallam untuk mencari tahu tentang tembok itu. Saat itu sallam ditemani 50 orang. Penelitian tersebut memakan biaya besar. Tersebut dalam Nuzhat al-Musytaq, buku geografi, karya al-Idrisi, Al-Watsiq mengeluarkan biaya 5000 dinar untuk penelitian ini.

Rombongan Sallam berangkat ke Armenia. Di situ ia menemui Ishaq bin Ismail, penguasa Armenia. Dari Armenia ia berangkat lagi ke arah utara ke daerah-daerah Rusia. Ia membawa surat dari Ishaq ke penguasa Sarir, lalu ke Raja Lan, lalu ke penguasa Faylan (nama-nama daerah ini tidak dikenal sekarang). Penguasa Faylan mengutus lima penunjuk jalan untuk membantu Sallam sampai ke pegunungan Ya’juj-Ma’juj.

27 hari Sallam mengarungi puing-puing daerah Basjarat. Ia kemudian tiba di sebuah daerah luas bertanah hitam berbau tidak enak. Selama 10 hari, Sallam melewati daerah yang menyesakkan itu. Ia kemudian tiba di wilayah berantakan, tak berpenghuni. Penunjuk jalan mengatakan kepada Sallam bahwa daerah itu adalah daerah yang dihancurkan oleh Ya’juj-Ma’juj tempo dulu. Selama 6 hari, berjalan menuju daerah benteng. Daerah itu berpenghuni dan berada di balik gunung tempat Ya’juj-Ma’juj berada.
Sallam kemudian pergi menuju pegunungan Ya’juj-Ma’juj. Di situ ia melihat pegunungan yang terpisah lembah. Luas lembah sekitar 150 meter. Lembah ini ditutup tembok berpintu besi sekitar 50 meter.

Dalam Nuzhat al-Musytaq, gambaran Sallam tentang tembok dan pintu besi itu disebutkan dengan sangat detail (Anda yang ingin tahu bentuk detailnya, silakan baca: Muzhat al-Musytaq fi Ikhtiraq al-Afaq, karya al-Syarif al-Idrisi, hal. 934 -938).

Al-Idrisi juga menceritakan bahwa menurut cerita Sallam penduduk di sekitar pegunungan biasanya memukul kunci pintu besi 3 kali dalam sehari. Setelah itu mereka menempelkan telinganya ke pintu untuk mendengarkan reaksi dari dalam pintu. Ternyata, mereka mendengar gema teriakan dari dalam. Hal itu menunjukkan bahwa di dalam pintu betul-betul ada makhluk jenis manusia yang konon Ya’juj-Ma’juj itu.

Ya’juj-Ma’juj sendiri, menurut penuturan al-Syarif al-Idrisi dalam Nuzhat al-Musytaq, adalah dua suku keturunan Sam bin Nuh. Mereka sering mengganggu, menyerbu, membunuh, suku-suku lain. Mereka pembuat onar, dan sering menghancurkan suatu daerah. Masyarakat mengadukan kelakuan suku Ya’juj dan Ma’juj kepada Iskandar Dzul Qarnain, Raja Macedonia. Iskandar kemudian menggiring (mengusir) mereka ke sebuah pegunungan, lalu menutupnya dengan tembok dan pintu besi.

Menjelang Kiamat nanti, pintu itu akan jebol. Mereka keluar dan membuat onar dunia, sampai turunnya Nabi Isa al-Masih.

Dalam Nuzhat al-Musytaq, al-Syarif al-Idrisi juga menuturkan bahwa Sallam pernah bertanya kepada penduduk sekitar pegunungan, apakah ada yang pernah melihat Ya’juj-Ma’juj. Mereka mengaku pernah melihat gerombolan orang di atas tembok penutup. Lalu angin badai bertiup melemparkan mereka. Penduduk di situ melihat tubuh mereka sangat kecil. Setelah itu, Sallam pulang melalui Taraz (Kazakhtan), kemudian Samarkand (Uzbekistan), lalu kota Ray (Iran), dan kembali ke istana al-Watsiq di Surra Man Ra’a, Iraq. Ia kemudian menceritakan dengan detail hasil penelitiannya kepada Khalifah.
Kalau menurut penuturan Ibnu Bathuthah dalam kitab Rahlat Ibn Bathuthah pegunungan Ya’juj-Ma’juj berada sekitar perjalanan 6 hari dari Cina. Penuturan ini tidak bertentangan dengan al-Syarif al-Idrisi. Soalnya di sebelah Barat Laut Cina adalah daerah-daerah Rusia.

Referensi:

Az-Zuhaily, Tafsir Al-Munir.

Dr. Thaha Ad-Dasuqy, ‘Aqidatuna Wa Shilatuha Bil Kaun Wal Insan Wal Hayat, Darul Huda, Kairo, 1995.

Syekh Sya’ban ‘Abdulhadi Abu Rabah, Islamiyat, Haqaiq Fi Dzilli Tauhid Al-Ara Al-Islamiyah, Muassasah Al-’Arabiyah Al-Haditsiyah, Kairo, 1991.

ni pokcik...copy dari web orang lain

0 tukang komen

ni lah gam yang setengah orang ska sngat isap apa yang best tah..,.
dah la bahaya...bleh bawa mati...plak 2..
dah la...gam ni dapat memutuskan separuh dari saraf otak...bahaya kan...so kpada sapa yang pernah ambil benda ni baik berenti la...

kwn pokcik yg nyayi ni msti best

0 tukang komen

0 tukang komen

indahnya keluarga.....jika keluarga tenang maka mudahkan malaikat masuk ke rumah....
inshaALLAH......

lukisan; Ini bukan lukisan lucah tgk sampai habis yerr

0 tukang komen

0 tukang komen


skarang suda tiba masa orang menunaikan haji....pokcik nak doakan agar orang yang pergi menunaikan haji itu selamat pergi dan balik...inshaALLAH....

0 tukang komen



huh...teringinnya rasa nak pergi batu hampar..tapi sayang x dapat p lagi..so kpada korang datang lah batu hampar pokcik pasti korang seronok...gila...

0 tukang komen


kenapa berlakunya perkara semacam ini.. adakah ia hanya sekadar membuang masa ada juga yang cedera....dan macam-macam lagi...ni yang pokcik letak gambar dkat atas ni sekadar nak bagi korang tengok...apa kejadahnya bergaduh..macam bodah je...tu sampai selak2 kain la buat tambah dosa je....so kepada org yang nak bergaduh banyak2 la bertaubat...agar kita diampunkan ALLAH SWT....inshaALLAH

0 tukang komen



bunuh....diri...sering kita dengar kalau bunuh diri ni banyak kes pasal pakwe...la.makwe....la macam-macam...ada kah hampa tak pikir yang membunuh diri itu hampa dah mencabar kuasa ALLAH SWT....dan ia antara dosa-dosa besar....so pokcik nak tekankan kat korang supaya banyak kan beristifar....dan berfikir....inhaALLAH selamat anda dunia dan akhirat.....inshaALLAH....

0 tukang komen


ya..ALLAH SWT....ni kak yang patut berlaku dalam masyarakat tak kiralah apa bangsapun....
and agama....lagi satu pokcik..nak katakan...apalah faedah...melakukan....sepekara...semacam..ini....kan ia lagi menyesatkan kita....bukan menyelamatkan....lagi ia boleh membawa kita kepada dosa-dosa besar....so kepada umat islam....yang melakukan perkara serbergini pokcik cadangkan....supaya bertaubat...dan...
mari kita berdoa...
bismilah...
ya ALLAH...aq adalah hambamu yang jahil....aq tahu aq tidak layak kesyurgamu....tetapi...aq tidak mahu menaggung siksa api neraka...ya....ALLAH...aq tahu....kau maha mengetahui....aq juga tahu kau maha mengampun....jadi..ampunkan lah dosa...ku....amin.....

0 tukang komen

btul ke binatang ni boleh rawat HIV.....pokcik dgar cter ni dari kawan pokcik....so pokcik pun tak pastilah....ia bleh...atau tidak...kalau boleh bagus la.....lagi satu pokcik dengar juga yang binatang ni mahal...kira-kira harga dia...300 gram...30 ribu.....mahal tu...

~My_OnLine_Shopp 1st Giveaway Sempena Aidilfitri~

0 tukang komen

Assalamualaikum....
Selamat menyambut bulan Ramadhan kawan2. Semoga Ramadhan kali ini kita dpt mempertingkatkan keimanan dan ibadat kita kpd Allah swt.

'Create

Hari ini pokcik nak join satu contest yg telah dianjurkan oleh My_OnLine_Shopp. Jangan hairan atau pelik. Blog pokcik ni bukan blog contest tapi tiba2 plak td pokcik rasa teringin nak join. Nie kira macam first time taw pokcik join contest aka giveaway mcm nie. Maklumlah hadiahnya menarik taw iaitu kuih raya feveret pokcik


ALMOND LONDON

kat My_OnLine_Shopp nie ada macam2 benda yg dijualnya antaranya:

  1. Detox Foot Patch
  2. Tepung Pracampuran Moist Chocolate Cake
  3. Kuih raya yg bermacam2 jenis. Salah satunya kuih di atas nie Almond London
  4. Alas Seterika Ajaib
Kagum pokcik tengok blog nie. Macam2 ada. Harga pon berpatutan. Korang pon jemput2 la jenguk blogshop nie erk. Pastu korang pon join la giveaway nie. Tarikh tutup dlm beberapa jam je lagi sebab tarikh tutupnya pada 31/8/2010.
Kalau nak join korang klik je kt banner diatas sekali 2 tau.

Syarat2 nak join pon mudah je iaitu:
Pertama : Mesti ada Blog dan tinggal di Malaysia

Ke-2 : Jadi follower kt My_OnLine_Shopp & Pencari Cinta

Ke-3 : Letakkan blog My_OnLine_Shopp & Pencari Cinta ke dalam bloglist anda (supaya senang nak tgk update terbaru dari saya)

Ke-4 : Buat satu entry bertajuk "~My_OnLine_Shopp 1st Giveaway Sempena Aidilfitri~" isi kandungan nya bebas tapi lagi best kalau anda promote barangan di blog My_OnLine_Shopp kerana saya akan beri anda peluang ke-2 semasa undian dijalankan nanti..nak copy & edit ni pon orait jek

Ke-5 : Copy code banner di atas & letak kt sidebar & dalam entry supaya saya taw siape yg join giveaway nie

Ke-6 : Tag 2 orang rakan anda & makesure dia di inform...

Ke-7 : Bagitaw saya yg anda telah menyertai giveaway saya di ruangan comment entry ini
sertakan bersama:
FOLLOWER ID & URL ENTRY

Sila ikut syarat2 yg ditetapkan jika tidak mahu di disqualified...

org yg pokcik nak tag adalah farid ngan izzati

GOOD LUCK KAWAN2



doa taubat

0 tukang komen

Wahai Tuhan ku Tak Layak Ke Syurga Mu
Namun Tak Pula aku Sanggup Ke Neraka Mu

Ampunkan Dosa ku Terimalah Taubat Ku
Sesungguhnya Engkaulah Pengampun Dosa-dosa Besar

Ilaahi lastu lilfirdausi ahlan
walaa aqwaa 'alannaaril jahimi
fahabli taubatan waghfir dzunuubi
fa innaka ghoofiruddzambil 'adziimi

Dosa-dosaku Bagaikan Pepasir Di Pantai
Dengan Rahmat Mu Ampunkan Daku Oh Tuhan Ku

Wahai Tuhan Selamatkan Kami Ini
Dari Segala Kejahatan dan Kecelakaan

Kami Takut Kami Harap Kepada Mu
Suburkanlah Cinta Kami Kepada Mu

Akulah Hamba Yang Mengharap Belas Dari Mu

0 tukang komen

hari raya ni kalau bagi budak2 memang la happy tapi kalau remaja kurang la sikit tul x......
hal ini sebab mereka seronok nak kutip duit raya la 2 pasal happy je...kadang-kadang ada yang tak puasa pun tapi bila raya mereka pasing seronok...
tapi pokcik pun rasa macam tak sabar je nak raya.....

0 tukang komen

Get Islamic Animation at amatullah83.blogspot.com Pictures, Images and Photos

0 tukang komen

Get Islamic Animation at amatullah83.blogspot.com Pictures, Images and Photos

0 tukang komen


jagan tunjuk pandai kalau tak reti.. layan dulu video ni pastu gelakla..

0 tukang komen


jgn korang jadi macam ni..
study la betul..
tau..

0 tukang komen


hukum..hudud... korang layan tau video ni semoga sikap kita bersama berubah kepada yang lebih baik....
tapi sebelum pokcik lupa kalaulah korang duduk dekat kawasan kena la pi tonton nanti berdosa pula..

0 tukang komen


Burung Cenderawasih ialah sejenis burung dalam keluarga Paradisaeidae susunan Passeriformes. Ia terdapat di kawasan Australasia timur Indonesia, New Guinea dan tenggara Australia. Ahli keluarga ini terkenal kerana bulu pelepahnya yang dimiliki oleh burung jantan kebanyakan spesies, yang digunakan bagi menarik burung betina ketika musim mengawan. Kebanyakan spesies turut mempunyai bulu pelepah yang amat panjang dan berambu menjulur dari ekor, sayap atau kepala. Sungguhpun memiliki jambul yang menyerlah, dari segi anatomi ia tergolong dalam burung berkicau primitif.

Yang paling terkenal kerana bulu mereka adalah spesies genus Paradisaea, termasuk spesies jenis burung Cenderawasih Besar, Paradisaea apoda. Spesies ini digambarkan dari contoh yang dibawa balik ke Eropah dari ekspedisi perdagangan. Spesimen ini disediakan oleh pedagang tempatan dengan membuang kaki dan sayap mereka, yang mendorong kepada kepercayaan bahawa burung ini tidak pernah hinggap tetapi kekal terapung oleh bulu mereka. Ini memberikan nama Inggeris mereka "Burung syurga - birds of paradise" dan nama saintifik apoda - tanpa kaki.

Kebanyakan spesies memiliki upacara mengawan yang rumit, dengan spesies Paradisaea mempunyai sistem mengawan jenis Lek. Yang lain, seperti spesies Cicinnurus dan Parotia, mempunyai tarian mengawan yang khusus, dengan spesies menggayakan jambul dalam gaya tarian ballet tutu yang merupakan tabiat yang mengkagumkan bagi burung kerana persamaan secara tidak sengaja dengan tarian hula dan limbo.

0 tukang komen




ni yang berlaku kepada kanak-kanak di gaza mereka terpaksa bertempiaran lari ada juga yang terkorban inikah yang petut berlaku kaepada anak-anak di gaza ini... sama-sama kita renung2kan dan pikir2kan

0 tukang komen




gmbar dari google

ini lah rumah ibadat untuk orang yang beragama islam kiranya dalam islam ini rumah ibadatnya pelbagai bentuk dan rupa mengikut sesebuah negara..so hayatilah gambar diatas

0 tukang komen



adakah ini yang sepatutnya kita lakukan kalau ya.. katak takpa kalau tidak kita renung-renungla sejenak sebelum ia menjadikan orang mengatakan bahawa anda ini memelihara binatang haram..
binatang haram adalah salah disisi islam apabila ia di pegang malah dicium atau disayanggi sanggup ka anda samak..pikir la sendiri..
has dari pokcik,...

0 tukang komen





imeg from google
asalamualaikum... bagi orang islam kita digalakan memberi salam dan menjawab salam keran apengertian salam adalah kita mendoa orang yang kita berikan salam tersebut..maka akan di jawab pula memberi maksud yang sama iaitu kedua-keduanya bermaksud aku mendoakan kamu...dan mereka yang menjawap pula yang bermaksud aku mendoakan kamu juga...
hendaklah kita memberi salam dengan hati yang ikhlas...
semoga lakukan nya dirumah dengan penuh ikhlas..

0 tukang komen

jangan jadikan diri kamu seperti ini kerana ia akan menjadikan kamu selangkah ke neraka...
lagi pun apa guna kamu bergosip bukan dapat menanbahkan ilmu pengetahuaanpun...
kalau gosip anda tu benda yang berfaedah tak pela jugak...ni pasal artis la pasal itu dan ini...
yang pokcik tak tahan tu apa bila kamu bergosip kemungkinan kamu akan terfitnah seseorang yang tak bersalah bukan kah itu akan membawa kamu selangkah keneraka betul tak......
jadi korang pikir la sendiri...lagi satu sebelum pokcik terlupa... siap ada laman gosip dekat internet puh dahat.......

0 tukang komen


jadikan diri anda atau ahli keluarga anda seperti ini INSHAALLAH..selamat dunia dan akhirat........

0 tukang komen

ni la yang di katakan coca cola yang sebenarnya makan orang islam kita sendiri jadi disebabkan hal ini sama-sama kita kata benci kepada benda yang menghina islam.....
semoga ALLAH sentiasa membimbing kita kearah jalan yang di redoi.... inshaallh........

0 tukang komen

naga klau ikiut kajian la pokcik rasa macam tak hujud(ada) tapi kalau korang ada benda apa mengenai naga ini komel je kat pokcik punya cite ni

0 tukang komen


inilah yang patut kita lakukan adakah kita seorang yang kebal dan tidak takut akn azam ALLAH
jadi memohon la taubat dari ALLAH sementara pintu taubat masih terbuka....semoga tuhan yang esa dapat mengampunkan dosamu insan...

0 tukang komen

sama kita membentras sex luar nikah semoga ALLAH ada di sisi kita mengukuhkan iman
INSHAALLAH

0 tukang komen


video ni pokcik letak sebab nak bagi pendedahan kepada korang tentang sikap manusia yang mengalahkan binatang(haiwan)

0 tukang komen


tonton tau

0 tukang komen


jangan biarkan rumah anda di penuhi dengan sampah sarap kerana ia akan mendekatkan anda dengan syaitan ni rojim(syaitan yang di rejam)

0 tukang komen



ni wajah firaun yang di kaji oleh ahli sains handalan

0 tukang komen


pokcik ni belajar silat lincah tau tapi x la hebat sanggat kena pukul sekali dengan kawan pokcik rasa nak nagis la jugak kuat tapi kita kene bertahan sebab silat adalah seni pertahankan diri

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
2010 +_قصة حياة_+ | Blog templates - Themes by raycreationsindia | Blogger Template by Blogger Template Place | supported by Blogger Tools